Očekávané výstupy ŠVP

Žákyně/žák:

  • v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program, dbá na jeho čitelnost a přehlednost
  • po přečtení programu vysvětlí, co vykoná
  • ověří správnost programu, najde a opraví v něm chyby
  • používá cyklus s pevným počtem opakování, rozezná, zda má být příkaz uvnitř nebo vně opakování,
  • vytváří vlastní bloky a používá je v dalších programech
  • diskutuje různé programy pro řešení problému
  • vybere z více možností vhodný program pro řešený problém a svůj výběr zdůvodní

Zdroje

učebnice Programování ve Scratch pro 2. stupeň základní školy

(https://imysleni.cz/ucebnice/programovani-ve-scratchi-pro-2-stupen-zakladni-skoly)

Časový plán 14 hodin Září – leden
Učivo Odkaz na učivo ve zdrojích Materiály

kap. 1 Sestavení scénáře

Kap1_metodika

Kap1_žákovské_listy

kap. 2 Opakování bloků

Kap2_metodika

Kap2_žákovské_listy

kap. 3 Vlastní bloky

Kap3_metodika

Kap3_žákovské_listy