Očekávané výstupy ŠVP

Žákyně/žák:

  • řeší problémy sestavením algoritmu
  • v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví přehledný program k vyřešení problému
  • ověří správnost programu, najde a opraví v něm chyby
  • diskutuje různé programy pro řešení problému
  • vybere z více možností vhodný program pro řešený problém a svůj výběr zdůvodní
  • řeší problém jeho rozdělením na části pomocí vlastních bloků
  • hotový program upraví pro řešení příbuzného problému
  • zvažuje přístupnost vytvořeného programu různým skupinám uživatelů a dopady na ně

Zdroje

učebnice Programování ve Scratch II – projekty pro 2. stupeň základní školy

(https://imysleni.cz/ucebnice/programovani-ve-scratchi-ii-projekty-pro-2-stupen-zakladni-skoly)

Časový plán 12 hodin Září – listopad
Učivo Odkaz na učivo ve zdrojích Materiály

Nákupní seznam

Učebnice Scratch 9. třída

Malý projekt – NÁKUPNÍ SEZNAM (pro žáky)

Nákupní seznam (pro žáky)

Kulička

Malý projekt – KULIČKA (pro žáky)

KULIČKA (pro žáky)

Cestování po světě

Projekt – SVĚTADÍLY (pro žáky)

Ohňostroj

Projekt – OHŇOSTROJ (pro žáka)

Interaktivní pohlednice

INTERAKTIVNÍ POHLEDNICE (pro žáky)

Projekt POHLEDNICE-pracovní list

Ostrov pokladů

Projekt – OSTROV POKLADŮ (pro žáky)

Bludiště

Projekt – BLUDIŠTĚ (pro žáky)

BLUDIŠTĚ (pro žáky)

Hodiny

Projekt HODINY (pro žáky) final

Projekt HODINY-pracovní list

8.Hodiny

Variace na hru Piano tiles

Projekt – VARIACE NA PIANO TILES (pro žáky)