Očekávané výstupy ŠVP
Žákyně/žák:
- řeší problémy sestavením algoritmu
- v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví přehledný program k vyřešení problému
- ověří správnost programu, najde a opraví v něm chyby
- diskutuje různé programy pro řešení problému
- vybere z více možností vhodný program pro řešený problém a svůj výběr zdůvodní
- řeší problém jeho rozdělením na části pomocí vlastních bloků
- hotový program upraví pro řešení příbuzného problému
- zvažuje přístupnost vytvořeného programu různým skupinám uživatelů a dopady na ně
Zdroje
učebnice Programování ve Scratch II – projekty pro 2. stupeň základní školy
(https://imysleni.cz/ucebnice/programovani-ve-scratchi-ii-projekty-pro-2-stupen-zakladni-skoly)
Časový plán | 12 hodin | Září – listopad |
Učivo | Odkaz na učivo ve zdrojích | Materiály |
Nákupní seznam |
Učebnice Scratch 9. třída | |
Kulička |
Malý projekt – KULIČKA (pro žáky) |
|
Cestování po světě | ||
Ohňostroj |
Projekt – OHŇOSTROJ (pro žáka) | |
Interaktivní pohlednice |
||
Ostrov pokladů |
Projekt – OSTROV POKLADŮ (pro žáky) | |
Bludiště |
||
Hodiny |
||
Variace na hru Piano tiles |
Projekt – VARIACE NA PIANO TILES (pro žáky) |