Očekávané výstupy ŠVP

Žákyně/žák:

  • v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program pro řízení pohybu a reakcí postav
  • v programu najde a opraví chyby
  • používá události ke spuštění činnosti postav
  • přečte zápis programu a vysvětlí jeho jednotlivé kroky
  • upraví program pro obdobný problém
  • ovládá více postav pomocí zpráv

Zdroje

učebnice Základy programování ve Scratch pro 5. ročník základní školy

(https://imysleni.cz/ucebnice/zaklady-programovani-ve-scratchi-pro-5-rocnik-zakladni-skoly)

Časový plán 6 hodin Únor – březen
Učivo Odkaz na učivo ve zdrojích: Materiály

Ovládání pohybu postav

Násobné postavy a souběžné reakce

Modifikace programu

Animace střídáním obrázků

Spouštění pomocí událostí

Vysílání zpráv mezi postavami

Čtení programů

Programovací projekt

Modul 3 Metodický materiál pro učitele

Modul 3 Pracovní listy

Modul 3 Bádání 1 prezentace 3.0

Modul 3 Bádání 2 prezentace 3.0

Modul 3 Bádání 3 prezentace 3.0

Modul 3 Bádání 4 prezentace 3.0

 

Rozšíření: