Očekávané výstupy ŠVP
Žákyně/žák:
- v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program řídící chování postavy
- v programu najde a opraví chyby
- rozpozná opakující se vzory, používá opakování, stanoví, co se bude opakovat a kolikrát
- rozpozná, jestli se příkaz umístí dovnitř opakování, před nebo za něj
- vytváří, používá a kombinuje vlastní bloky
- přečte zápis programu a vysvětlí jeho jednotlivé kroky
- rozhodne, jestli a jak lze zapsaný program nebo postup zjednodušit
- cíleně využívá náhodu při volbě vstupních hodnot příkazů
Zdroje
učebnice Základy programování ve Scratch pro 5. ročník základní školy
(https://imysleni.cz/ucebnice/zaklady-programovani-ve-scratchi-pro-5-rocnik-zakladni-skoly)
Časový plán | 7 hodin | Prosinec – únor |
Učivo | Odkaz na učivo ve zdrojích: | Materiály |
Kreslení čar Pevný počet opakování Ladění, hledání chyb Vlastní bloky a jejich vytváření Změna vlastností postavy pomocí příkazu Náhodné hodnoty Čtení programů Programovací projekt |
Modul 2 Bádání 1 prezentace 3.0 Modul 2 Bádání 2 prezentace 3.0 |
Rozšíření:
- Modul 2 Navíc 1
- Modul 2 Navíc 2
- Modul 2 Navíc 3
- Modul 2 Navíc 4
- Modul 2 Navíc 5
- Modul 2 Plakát 1
- Modul 2 Plakát 2
- Modul 2 Plakát 3
- Modul 2 Plakát 4
- Modul 2 Slovník 1
- Modul 2 Scratch projekty